| Hjem | sykdom | Mat Beverage | Helse | familie | Fitness |
  • My First Orlando Vacation - The Beginning

Jeg kan ikke tro det er 27 år siden vi satte vår første Orlando ferie pakke sammen, har så mye skjedd siden da. Barna har vokst opp og vår datter har giftet seg og presenterte oss med en søt barnebarn. Etter å ha startet og drevet mitt eget firma i Storbritannia min manns jobb førte ham over til Florida og vi til slutt flyttet hit i 2002. Siden da har vi satt opp, klarte og solgt på en svært vellykket bedrift administrerende feriehjem i Orlando-området. Ikke bare har det vært store endringer i mitt eget liv har det også vært store endringer i Orlando-området med utvidelsen av Disney World, tillegg av de to Universal parker og økningen i kjøpesentre. Faktisk er det så mye å gjøre at du kan tilbringe tre uker her og fortsatt ikke gjøre og se alt. Tydeligvis bor her ser vi endringene hele tiden, men det fikk meg tenke på første gang vi kom til Orlando for at once in a lifetime ferie, og jeg bestemte meg for å skrive våre erfaringer ned i tilfelle det kan være til hjelp for alle som tenker på ferie here.I huske hva et stort spekter av følelser jeg følte da vi bestemte oss på vår første ferie i Orlando. Etter å ha sett på flere Orlando Vacation pakker vi besluttet vi ville bygge vår egen. Vi booket fly, leiebil og vår første natten i Tampa. Vi hadde sendt for alle kjedehoteller 'brosjyrer og vi skulle bestille våre fremtidige hoteller som vi gikk sammen. Året var 1982 og barna var fem og sju år gamle. Jeg husker jeg var nervøs fordi det var en lang flytur, og jeg liker ikke å fly. Jeg var bekymret fordi Amerika hadde våpen og ville det være trygt å ta barna mine der, men jeg var også veldig begeistret ved tanken på å besøke et land jeg hadde bare sett på TV eller i filmer. På den tiden bodde vi i nord i England og måtte reise 200 miles til Heathrow flyplassen for å ta et direktefly med Pan Am til Miami og deretter få en flyforbindelse til Tampa. Klarte vi å holde barna underholdt under den lange flyturen over Atlanteren og i løpet av kort mellomlanding på Miami Airport. Jeg husker da vi landet på Miami og piloten sette flyet ned så hardt vi prellet av rullebanen og landet ned igjen. Jeg tror ikke jeg var den eneste som la ut et lite skrik! Landingen i Tampa var mye bedre, men bokstavelig talt fem minutter før vi landet vår 5 år gamle sønn gikk inn i en dyp søvn! Vi plukket opp våre Leiebil på flyplassen og skjønte at vi hadde møtt vår første problemet. Verken mannen min eller jeg hadde noen gang kjørt en automatisk bil før og hadde ingen anelse om hvordan du sikkerhetskopierer denne bilen ut av sin parkeringsplass. Følelsen ganske dumt at vi måtte gå og spør hvordan du skal kjøre en automatisk bil! Dette var første hint om hva uskyldige utlandet vi var! Den neste kom da vi kom til hotellet vi hadde booket i Tampa ikke langt fra flyplassen. Da vi kjørte inn på parkeringsplassen vi innså at kanskje dette ikke kan være den beste av områder som det var en gjeng ungdommer på gaten hjørne. Min mann gikk for å sjekke oss i å forlate meg og barna i bilen med instruks om å låse dørene! På denne tiden var vi slitne, som de fem timers tidsforskjell betydde at våre organer trodde det var midt på natten, adrenalinet kjørte ut og alt vi ønsket å gjøre var å sove. Neste morgen var vi opp på noe sånt som 05:00, sulten og raring å gå på ferien. Etter å ha fått klar min mann bestemte seg for å se om det var noen steder åpen for frokost så tidlig på morgenen så raskt satt ut til fots på jakt etter en McDonalds eller noe. Jeg fikk barna klar og deretter så ut av vinduet. Det var grupper av menn i gata som meg, en fremmed i et fremmed land, sett desidert lyssky tegn. Jeg er sikker på at de må ha lurt på hvem som er idiot vandrende rundt på jakt tapt på det tidspunktet i morgen var! Min mann kom tilbake etter det virket som timer, men det var trolig bare noen få minutter, for å si at han hadde ikke funnet noe, men vi skulle sjekke ut og sette utfor kysten og vi ville finne et sted langs way.Now vår ferie var begynt for alvor. Vi satt fri fra Tampa sørover til Sarasota som i vår forskning dette virket som et fint sted å starte våre ferie. Det var flott, men litt skummelt, kjøring på disse enorme motorveier prøver å huske å kjøre på "feil" side av veien. Vi til slutt endte opp på Longboat Key, likte utseendet på det, og besluttet å bo der i noen dager. The Holiday Inn så stor så vi bestemte oss for å bestille der. Dessverre har de ikke noe rom for den første natten så vi til slutt fant en hytte til leie rett på stranden og besluttet å bo der. Ungene syntes det var flott. Sjøen var så varm og klar, sanden så hvit med masse skjell. De fant også noen små venner å spille med som viste dem sandlopper på stranden, noe vi ikke var kjent med. Hytta var hyggelig, men Holiday Inn hadde mye mer å tilby, og vi ser frem til å gå der. Dette var et sted for et antall første erfaringer. Det var der vi først så videoen spillet Donkey Kong (fyren som spilte det holdt løfte benet hver gang Mario hoppet over fat), så vi niser i havet for første gang, og vi har også hatt vår første orkan advarsel. Ok det er alt for tiden. Kom tilbake om et par dager for den pågående sagaen om disse naive briter som trodde de var så kunnskapsrik